I arrived - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Tessa Huizen - WaarBenJij.nu I arrived - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Tessa Huizen - WaarBenJij.nu

I arrived

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 Juni 2014 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Talofa!

Na een lange reis ben ik aangekomen in Samoa. Dit is het eiland waar alle knappe mannen (en dat zijn er veel!) in rokken lopen, waar de witte stranden en azuurblauwe zeeën normaal zijn en waar de zon altijd schijnt. Het is een paradijs! Zelfs onder de zee is het prachtig met schildpadden, octopussen en vissen in alle kleuren.

Maar ik zal eerst iets vertellen over de reis. De eerste twee vluchten waren lang, maar het was te doen. Eerst naar Singapore, daarna naar Sydney. Aankomen in Sydney moest ik zo’n vier uur wachten tot mijn volgende vlucht. Ik zat heerlijk op een bankje toen ik werd omgeroepen. Helaas werd mij verteld dat de vlucht was geannuleerd. Ik moest een dag wachten. Nou is Sydney niet de ergste plek om een dag door te brengen. Ik ben mee geweest op een tour naar Manly. Heel erg leuk om te zien! Ik heb me dus prima vermaakt. Die avond vloog ik dan eindelijk naar Samoa.

In Samoa landde ik om drie uur ’s nachts. Ik nam een taxi richting de ferry. De ferry deed er anderhalf uur over om naar het eiland Savai’i te gaan. Het was erg mooi omdat je de zon zag opkomen boven de zee. Toen ik aankwam bij mijn hotel dacht ik alleen maar WAUW! Door de bushbush werd ik naar mijn huisje gebracht. Een mooi huisje op palen boven de lagoon. Als ik naar buiten keek kon ik de hele oceaan zien. Wat heb ik heerlijk geslapen die nacht! Helaas bleek ik ergens allergisch voor te zijn.. toen ik opstond zat mijn hele gezicht en mijn handen onder de rode bulten. Dit heeft nog twee dagen aangehouden, haha.

Mijn eerste dag in Savai’i ben ik op tour gegaan. Omdat ik maar een dag had in plaats van twee (door de vertraging in Sydney), moest ik alles in een dag doen. Ik kreeg een super goede tourguide en die mij een persoonlijke rondleiding gaf over het eiland. Ik ben bij de waterfalls geweest, heb gezwommen met schildpadden, naar de lavafields, de bloqwholes en nog veel meer. Dit was een top dag!

Vandaag ben ik weer terug gegaan naar het andere eiland, Upolu. Ik zit hier in een mooi huisje op het strand aan de mooie blauwe zee. Gister avond was er een leuke show waar Samoaanse mannen gingen dansen. En natuurlijk moesten we zelf ook mee dansen. It was fun!

Ik blijf hier nog voor een dagen. Daarna vlieg ik richting Fiji, waar mijn moeder en ik samen heerlijk gaan genieten.

Liefs, Tessa

  • 29 Juni 2014 - 21:00

    Adeline:

    Hoi Tess!
    Ik vind t zo superstoer dat je dit in je eentje doet.... you're great!
    Net even gegoogled waar Samoa ook alweer ongeveer ligt, jij zit een eind weg... fijn dat je je verplichte wachttijd op een leuke manier in Sydney door kon brengen. En dan een vakantiehuisje op palen boven de lagune met uitzicht over de oceaan, wat super! Ik blijf uitroeptekens schrijven geloof ik.
    Wat gaaf een persoonlijke rondleiding, zwemmen met schildpadden. Ik ben benieuwd naar de foto's.

    Heel veel plezier samen met je moeder.
    Knuffel voor jou en eentje voor haar
    xx, Adeline

  • 29 Juni 2014 - 21:01

    Louise Loois:

    Hoi,
    Wat een reis!!!! Het is nu al een heel avontuur je te volgen. Groetjes uit Huizen

  • 29 Juni 2014 - 21:06

    Michaël:

    Klinkt heel goed tess blijf genieten! En veel plezier met je ma in fiji

  • 30 Juni 2014 - 20:38

    Papa:

    Ha Tes, wat heerlijk om te lezen. En super ook dat we even hebben kunnen skypen. Wat maak je veel mooi, en wat leuk dat je zo geniet. Straks een weekje met je moeder.... in Fiji... Ook leuk :-) Veel liefs van mij!!

    papa

  • 03 Juli 2014 - 10:46

    Tanja Van De Kraats:

    He hoi lieve Tessa,
    Wat leuk wat van je te horen!
    Wat een super mooie foto's!
    Leuk hoor, fijn dat alles tot nu toe zo goed is gegaan.
    Genier ervan! Ook samen met je moeder
    Doe haar ook de lieve groetjes,
    Heel veel plezier,
    Liefs Tante Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4837

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

My time abroad

Landen bezocht: