The Phillipines - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Tessa Huizen - WaarBenJij.nu The Phillipines - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Tessa Huizen - WaarBenJij.nu

The Phillipines

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Juli 2014 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Hi!

Mijn eerste verhaal vanuit de Fillipijnen. Ik kwam 's nachts aan op het vliegveld. Daarom heb ik de eerste nacht in een hotel geslapen. De volgende ochtend zijn we naar Bogo gereden. Ik keek mijn ogen uit. De ene sloppenwijk na de ander. Ook maakte ik kennis met de zogenaamde tricicle. Een moter met een bankje ernaast. Dit is het lokale vervoermiddel en hier rijd ik iedere dag mee.

Bij mijn gastgezin heb ik mijn eigen huisje met Fransis, een andere vrijwilliger. Dit is erg gezellig. Mijn hostmom, Alma, is heel lief. Ze probeert het ons zo goed mogelijk te maken. Helaas zijn de faciliteiten erg bagger. Ik douch met een emmer, de wc spoel je door met de emmer en ik heb een matras van 2cm meter dik. Maar het zal wel wennen. Ik heb ook veel huisdieren. In mijn kamer zitten salamanders, spinnen en mieren. Erg gexellig ;)

In totaal zitten er zo'n 30 vrijwilligers. Iedere avond gaan we naar de bar en hebben we het gezellig. Het is een leuke groep! Ook in de weekenden ondernemen ze veel. Dit weekend gaan we naar een eiland en rusten we lekker uit.

Vandaag heb ik kennis gemaakt met mijn school en mijn klas. Ik ga lesgeven aan grade 6. Dit zijn kinderen van ongeveer 10/11 jaar. Ze hebben erg grote klassen, tussen de 45 en 60 kinderen per klas. Ik assisteer de docent tijdens de Engelse lessen en ik ga veel remedial teaching doen. Dit houdt in dat ik in kleine groepjes werk met kinderen die meer uitdaging willen of die meer uitleg en oefening nodig hebben. Toen de kinderen mij zagen en hoorde dat ik voor 6 weken blijf waren ze heel erg blij! Ze vinden het leuk dat ik er ben. Maandag start ik. Helaas zijn ook daar de faciliteiten minimaal. Ze hebben weinig schoolboeken omdat alle schoolboeken zijn verdwenen tijdens de tyfoon. Ook zijn er nog een paar klaslokalen die helemaal zijnn ingestort. Dat is heftig om te zien. Maar andere vrijwilligers hebben weer twee nieuwe lokalen gebouwd. Ook nu zijn er zo'n 20 andere vrijwilligers bezig om de scholen in de buurt op te bouwen. Ze kunnen onze hulp dus goed gebruiken.

Ik heb een lokaal nummer gekregen. Dit is +63 9174055185. Hierop ben ik ook bereikbaar op whatsapp :) mijn normale nummer gebruik in niet veel dus als je me nodig heb, gebruik dit nummer :)

Liefs, Tessa


  • 11 Juli 2014 - 11:30

    Harry:

    Hey Tessa, goed bezig! Veel plezier en succes met de kids!

  • 15 Juli 2014 - 09:46

    Tanja Van De Kraats:

    Hoi Tessa,
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen
    We hopen dat je het heel erg naar je zin hebt.
    Goed Tessa dat je zoveel voor de kinderen daar kan betekenen
    Mooi om te horen wat je gaat doen.
    Fijn dat je zo'n leuke groep hebt om je heen.
    Heel veel liefs,
    Tante Tanja en Oom Kees

  • 16 Juli 2014 - 09:11

    DinideRooij:

    Lieve Tessa,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.Al zit je heel ver weg, zal ik toch de hele dag aan je denken en hoop ik dat je een leuke verjaardag zult hebben.
    Wat fijn dat je alles zo fantastisch vindt waar je bent. Je berichten die je op het net zet, zien er heel positief uit, heel mooi allemaal.
    Ik vond het gezellig om gisteren even je stem te horen.Je klonk heel vrolijk. Het was een echte verrassing voor me.
    Lieverd ik wens je nog een hele fijn tijd toe en geniet maar veel|

    xxxxxxHeel veel liefs van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4834

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

My time abroad

Landen bezocht: