Van scuba dive.. naar skydive! - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Tessa Huizen - WaarBenJij.nu Van scuba dive.. naar skydive! - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van Tessa Huizen - WaarBenJij.nu

Van scuba dive.. naar skydive!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 Juli 2014 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Bula Bula!

Dat is ongeveer het enige wat je hoort als je in dit resort rond loopt, haha. Dit betekent natuurlijk ‘Hallo’ in Fiji.

Van Samoa ben ik met een klein propeller vliegtuigje (plaats voor 40 mensen) naar Fiji gevlogen. Hier stond mijn moeder al lang op mij te wachten door alweer een vertraging. We zitten hier op een prachtig resort. We hebben al veel ondernomen.

De eerste dag hebben we een auto gehuurd. Dit was nog een hele onderneming omdat de auto een automaat was. Maar we zijn aan de andere kant van de wereld, wat betekent dat ze hier links rijden. Dat was wennen! We hebben een park bezocht waar we de beesten die hier leven mochten vasthouden. Dit was wel een beetje spannend, haha. We wilden daarna naar de hoofdstad Suva. Op de borden stond 80 km, dus een uurtje rijden. Helaas is dat allemaal Fiji time, wat betekent dat je overal minstens een uur bij moet optellen. We zijn dus ruim twee uur onderweg geweest. Toen we in Suva aankwamen was het zo ongelofelijk druk dat we nergens konden parkeren en uit ellende maar weer twee uur terug zijn gaan rijden. Die auto hebben we in ieder geval goed benut.

Donderdag zijn we met een speedboot naar een dorpje gegaan. Die speedboot ging super hard. In het dorpje deden we mee met alle tradities. We hebben kava gedronken. Dit is eigenlijk water met modder. Ze beweren dat je er heel rustig van wordt. We hebben een slok gedronken want het was te vies om een hele cocosnoot met dat spul te drinken. Verder hebben we nog gedanst met de mannen in rokken (want ook in Fiji dragen de mannen rokken). Op de terugweg met de speedboot maakten we turns van 360 graden. Wauw wat was dat gaaf en wat ging dat hard!

Vrijdag waren we van plan om te scuba diven. Omdat ik astma heb en mijn moeder diabetes moesten we getest worden door de lokale dokter. Het is al een ervaring op zich om bij een hindoestaanse dokter te zitten. Ze begon bij mij…. en daar eindigden we ook. Ik mag namelijk niet duiken. Helaas..

Zaterdag zijn we met een boot naar Bounty Island gegaan. Hier hebben we de mooiste vissen gezien tijdens het snorkelen, heerlijk geluncht en van het mooie witte strand genoten. Het was een heerlijke dag.

Omdat we niet mochten duiken, moesten we iets anders verzinnen. Ik ben wel wezen duiken, maar niet in de zee, haha. Ik ben vanmiddag uit een vliegtuig gesprongen. Wat was dat gaaf! Natuurlijk had dit vliegtuigje ook weer vertraging (de zoveelste). Maar daarna was het echt top!

Wij hebben voor de komende twee dagen nog een volle planning. Woensdagochtend (voor jullie dinsdag avond) gaan wij vliegen. Moeders gaat weer naar huis en dan begint mijn avontuur in de Filipijnen.

Liefs,
Petra en Tessa

• 06 Juli 2014 - 12:51

Papa:

Ha Tessa en Petra!
    Wat een leuk verslag weer, en vooral; wat doen jullie leuke dingen daar. Blij dat ik niet geweten heb dat je uit het vliegtuig springt... wel dapper hoor! En wat een leuke foto's! Ik geniet hier thuis!!
    Nog een paar dagen samen genieten. Maak er mooie dagen van.
    Heel veel liefs.

• 06 Juli 2014 - 13:49

Tanja Van De Kraats:

Hoi Tessa en Petra
    Leuk jullie vanmorgen gesproken te hebben via Skype
    Jullie zijn erg ondernemend hoor!
    Knap dat jullie zoveel durven.
    Tessa nooit meer uit een vliegtuig springen he.
    Dat kan niet als je onderweg bent naar de Filippijnen hoor.
    Nou heel veel genieten nog samen.
    Petra goeie reis naar huis en Tessa naar nog verder weg!
    Liefs Kees en Tanja